• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Nederlands schoenenmerk Cha maakt comeback op Duitse markt

Nederlands schoenenmerk Cha maakt comeback op Duitse markt

Door Arjan Ranjbar

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Na een afwezigheid van drie jaar keert het Nederlandse schoenen-en accessoiremerk Cha terug op de Duitse markt. Dat blijkt uit een persbericht van het merk. Na een aantal jaren de focus op de Nederlandse markt gehouden te hebben, is het volgens oprichter Alisha Staats tijd voor een volgende stap.

Al eerder was Cha in Duitsland te vinden. Echter liep dit niet helemaal zoals gepland. Staats had het gevoel niet op de juiste manier vertegenwoordigd te worden door haar partners over de grens. Met nieuwe vertegenwoordigers moet het deze keer wel lukken. “Je kunt je zo scheel kijken op internationale groei, maar als je het geconcentreerd houdt en een stevig fundament bouwt, kun je die stappen zetten wanneer je er écht klaar voor bent. En met de juiste partners kun je dat als merk dan ook dragen”, aldus Staats in het persbericht.

Door de nieuwe samenwerking zal haar merk binnenkort te koop zijn in vestigingen van Duitse retailers Krayer Fashion en Momenti. Momenteel ligt de lente/zomer-collectie van 2018 in de winkel. Tijdens de komende editie van Premium Berlin, in januari 2018, wordt de nieuwe najaars-collectie gepresenteerd.

Cha werd opgericht in 2009 en staat vooral bekend om haar etnische look en duurzame karakter. In Nederland heeft het merk negentig verkooppunten, allemaal multibrand-retailers, waaronder Taft Shoes en Francis Mode in Utrecht. Cha heeft geen eigen winkels. Buiten Nederland en Duitsland om zijn er nog verkooppunten in België en Slowakije. De prijzen voor schoenen schommelen tussen de 189 en 229 euro.

Beeld: Cha Facebook

Cha