• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Geen ‘see now, buy now’ voor Dolce & Gabbana

Geen ‘see now, buy now’ voor Dolce & Gabbana

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

De populariteit van het ‘see now, buy now’ retailmodel neemt alsmaar toe, getuige het besluit van Alexander Wang, Tom Ford en Burberry om het systeem te hanteren, maar ontwerpduo Dolce & Gabbana is er niet van gecharmeerd.

In een interview met Alexandra Schulman, hoofdredactrice van de Britse Vogue, lieten Domenico Dolce en Stefano Gabbana weten dat zij vast zullen blijven houden aan de traditionele modekalender.

”Mode is mode. Kleding is weer iets anders,” zei Gabbana. “We maken vaak twee dagen voor de show aanpassingen aan de stukken. Als het dan al klaar zou zijn voor de winkelschappen, zou dat niet mogelijk zijn.” Ook Dolce is geen fan van het systeem: “Met dit systeem moet je de kleding vijf maanden van te voren maken - dat is commercieel, niet design. Het is productie, en dat vind ik een grote fout.”

Het duo zei ook dat het modehuis na hun overlijden zou ophouden te bestaan. “Als een ontwerper overlijdt, dan neemt iemand anders de zaak over, en daarna doet weer een ander dat - maar het wordt nooit hetzelfde, omdat we allemaal uniek zijn. Als ik kom te overlijden, dan houdt Dolce & Gabbana op te bestaan. Dan wordt het zielloos, dat is mijn mening,” zei Gabbana.

Dolce & Gabbana