• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Coach zet in op Indiase markt

Coach zet in op Indiase markt

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Volgend op de goede resultaten die Coach het afgelopen fiscale jaar boekte in Azië, heeft Ian Bickley, hoofd van het luxemerk, aangekondigd grote groeipotentie te zien op de Indiase markt. Onlangs opende Coach er zijn allereerste flagshipstore in Mumbai.

Hoewel het door onzekerheden over de Indiase luxemarkt lang heeft geduurd tot het bedrijf het Aziatische land kon betreden, denkt Bickley dat het haalbaar is om een luxesegment in India op te bouwen. “We hadden eerder niet het gevoel dat de Indiase markt er klaar voor was,” vertelt hij tegenover The Economic Times. Pas toen Bickley India vorige zomer bezocht, zag hij dat India een potentiële markt kan zijn voor Coach.

De Indiase luxemarkt is de afgelopen jaren met 25 procent gegroeid en grote namen als Dior, Armani, Burberry, Chanel, Michael Kors en Longchamp hebben zich eerder met winkels in India gevestigd. In China zag Coach de omzet afgelopen jaar met 10 procent toenemen en de omzet in Japan groeide met 7 procent. Ook de overige markten in Azië rapporteerden een omzetstijging.

Voor de toetreding tot de Indiase markt is Coach een samenwerking aangegaan met het luxeconcern Genesis Luxury. Naast de nieuwe flagshipstore in Mumbai, wordt er binnenkort een winkel in New Delhi geopend. De basisprijs van een lederen handtas bedraagt daar 30.000 Indiase roepies (ongeveer 400 euro), wat voor een gemiddelde consumenten respectabel is.

Na een uitbreiding in India, is het Amerikaanse merk bovendien van plan dit jaar nog winkels te openen in andere internationale markten als Rusland, Zuid-Afrika en Turkije.

Beeld: Coach Facebook

Coach