• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • In beeld: Hoogtepunten van de 27e Amsterdam Fashion Week

In beeld: Hoogtepunten van de 27e Amsterdam Fashion Week

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

De 27e editie van Mercedes-Benz Amsterdam Fashion Week is zondagavond afgesloten met een presentatie van Maison the Faux. Bij ruim 80 procent van de catwalkpresentaties tijdens de Amsterdamse modeweek was duurzaamheid het centrale thema, vertelde creatief directeur Iris Ruisch voorafgaand. Het evenement ging jl. donderdag van start met ontwerpcollectief Das Leben am Haberkamp, Hacked by Van Slobbe Van Benthum en Bas Kosters.

Spektakel catwalk

Kosters, die al twee jaar geen collectie had gepresenteerd, bracht het carnaval van onder de rivieren naar Amsterdam en zette daarmee een van de andere centrale thema's van deze fashionweek neer: de opgetuigde catwalk. Een kledingcollectie, een trits modellen en een goede soundtrack is in dit Instagram-tijdperk niet voldoende. Daarom schilde Bas Kosters aardappelen en stuurde hij een fanfare-orkest de catwalk op, bracht Trinhbecx een lichtshow met kubussen, schakelde Dennis Diem een celiste in en zette Maison The Faux en rij zonnebanken neer.

Diversiteit

Naast duurzaamheid en de spectakelcatwalk werd deze 27e modeweek van Amsterdam gekenmerkt door een gedurfde diversiteit aan catwalkmodellen. Naast de piepjonge, want betaalbare, jongens en meisjes liepen dit seizoen mensen met alle denkbare lichaamsvormen en kleuren over de Amsterdamse catwalk. Bejaard, behaard, getatoeëerd en met been-prothese, wit, bruin en alles ertussenin.

Foto's: Maison the Faux (1 en 2); Hacked By (3); Bas Kosters (4 en 5); Dennis Diem (6)

Alle foto's: Peter Stigter

AFW
Amsterdam Fashion Week
Mercedes Benz FashionWeek Amsterdam