• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Prada zet strategie door en opent flagshipstore in Brussel

Prada zet strategie door en opent flagshipstore in Brussel

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Prada heeft haar eerste winkel aan één van de bekendste winkelstraten in Brussel geopend. De flagshipstore gelegen aan Boulevard de Waterloo telt een oppervlakte van 4.300 vierkante meter en verkoopt onder andere de ready-to-wear-lijn, lederwaren, accessoires en schoenen voor mannen en vrouwen.

De Brusselse Prada-winkel is ingericht volgens de richtlijnen van het Italiaanse modehuis, inclusief de marmeren zwart-witte vloeren en de groene wandbekleding. De fluwelen groene stoelen en andere winkel-elementen zoals het tapijt en de marmeren displays zijn door Osvaldo Borsani exclusief voor Prada ontworpen.

De opening van de Belgische winkel is een indicatie dat het modehuis ondanks dalende cijfers vasthoudt aan de strategie de collecties en accessoires liever via eigen kanalen aan te bieden dan via wholesale-kanalen. De netto-winst van het Italiaanse modehuis daalde in de eerste helft van het boekjaar 2017 met 18,2 procent naar 116 miljoen euro. De omzet daalde 5,5 procent tot 1,46 miljard euro tegenover 1,55 miljard euro vorig jaar.

Het modehuis sprak in 2014 uit dat het belangrijk is om eigen winkels te openen om zo het luxe-gevoel en de merkidentiteit te waarborgen. In dat jaar opende Prada 79 winkels wereldwijd, waaronder een flagshipstore in de P.C. Hooftstraat Amsterdam. In dat jaar steeg de verkoop met 9 procent.

Prada