• Home
  • V1
  • Columns
  • Main Asia is de nieuwe eigenaar van Mim

Main Asia is de nieuwe eigenaar van Mim

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het is New Look eindelijk gelukt om het Franse merk Mim door te verkopen. Vanaf 22 november is het in Hongkong

gevestigde Main Asia de nieuwe eigenaar van Mim. Dat meldt Fashionmag.

Er is een nieuw winkelconcept aangekondigd voor het eerste kwartaal van 2015, met als doel ‘het bevestigen van Mim als waar modemerk in de competitie, met een vernieuwd imago en een nieuwe en moderne tone of voice’.

Christoper Orcel zal president Xavier Dura opvolgen, die vanaf begin dit jaar aan het hoofd van het Franse merk stond. Hij was in de afgelopen jaren werkzaam als administratief en financieel directeur. Daarvoor bekleedde hij managementfuncties bij verschillende winkelketens.

Sinds 2004 was het Franse Mim onderdeel van het Britse New Look, maar het lukte maar niet om winstgevend te worden. Sinds juni stond het Franse merk in de etalage, nadat New Look had aangegeven zich niet langer te willen focussen op de Franse markt. Het Franse merk heeft 360 winkels, 2.000 medewerkers en 60 miljoen winkelbezoekers per jaar. De kledingketen verkoopt jaarlijks 25 miljoen stuks kleding.

main asia
Mim
New Look