• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Tijdschrift en internet beste buzz media

Tijdschrift en internet beste buzz media

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ongebruikelijke marketingmethoden blijken niet de beste manier om een 'buzz' voor een merk te creëren. Uit onderzoek van het Amerikaanse Mediamark Research blijkt dat tijdschriften en online reclame het meeste invloed hebben op 'influentials` (de groep consumenten die de mening van anderen sterk beïnvloedt). Deze influentials laten zich niet beïnvloeden door zogenaamde viral of guerrilla marketing noch het inzetten van beroemdheden slaat aan. Ook radio en televisie scoren minder goed bij de smaakmakers onder de bevolking. Dit in tegenstelling tot bladen en internet. Influentials gebruiken mond-tot-mondreclame om hun invloed te doen gelden, maar dit komt voort uit wat zij opdoen via tijdschriften en internet. Deze consumentengroep, zo'n 9 procent van de bevolking, is eigenwijs, zelfverzekerd en naar eigen inzicht expert op allerlei gebied. Hun wijsheid is echter grotendeels afkomstig uit tijdschriften en van websites.

Internet
Magazine