• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Verlies French Connection verminderd in H1

Verlies French Connection verminderd in H1

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

French Connection wist in het eerste halfjaar van 2017 het verlies terug te brengen met meer dan 2 miljoen naar 5,7 miljoen pond (6,4 miljoen euro). Dit maakt het bedrijf bekend in een statement.

De omzet bedroeg in de eerste zes maanden van 2017 een bedrag van 68,1 miljoen pond (76 miljoen euro) dankzij een daling van 1 procent. “We hebben zeker een momentum zien ontstaan in het eerste halfjaar van het nieuwe financiële jaar met verbeteringen in alle segmenten ondanks moeilijke handel omstandigheden,” aldus CEO Stephen Marks. “Met de verkoop in de retail tegen de volle prijs die is gestegen in de tweede helft van het jaar, sterke orderboeken voor Winter 17 in de groothandel en een sterke reactie op onze Spring 18 collectie, ben ik positief dat we goede resultaten zullen boeken in de rest van het jaar. We hebben gewerkt aan ons doel op de groep weer zo snel mogelijk winstgevend te maken en, ook al moet er nog veel gebeuren, geloof ik dat we significante stappen hebben gemaakt om dit doel te behalen in de nabije toekomst.”

Lichte omzetdaling, verminderd verlies bij French Connection in H1

Waar in het voorgaande financiële jaar het bedrijf nog moeite had met de groothandelsactiviteiten, lijkt het nu beter te gaan. De verkoop via de groothandel liep vorig jaar nog terug met 9,1 procent, maar zag in het eerste halfjaar van dit jaar een groei van 7,2 procent. De groothandel draagt nu 30 procent bij aan de totale omzet van het bedrijf.

De verkoop in de retail verminderde met 7,5 procent naar 38,5 miljoen pond (43,3 miljoen euro). In Europa was de daling van de verkoop volgens het bedrijf te danken aan de vermindering van afprijzingen en uitverkoop. Ook sloten vier winkels de afgelopen zes maanden haar deuren op het continent, waardoor de omzet ook gedrukt werd, aldus French Connection.

De sluiting van verschillende winkels zorgde er mede voor dat het verlies gereduceerd kon worden in het eerste halfjaar. In Europa heeft het merk nu 37 winkels en in Noord-Amerika 4. De online verkoop van het merk nam echter toe en maakt inmiddels 29,2 procent uit van de totale omzet van het bedrijf.

Beeld: French Connection Website

French Connection