• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Modemerk Dante6 kiest voor TCOG om de beoogde groei te realiseren

Modemerk Dante6 kiest voor TCOG om de beoogde groei te realiseren

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Het Nederlandse modemerk Dante6 is flink aan het uitbreiden, zowel in haar thuisland als internationaal. Om de beoogde groei voor de komende jaren te realiseren is het modebedrijf overgestapt op de nieuwste versie van ItSuitsFashion, de fashiontotaaloplossing van TCOG. Managing director Arlette Huisman:“Wanneer je als merk wil groeien, dan moet de basis goed zijn.”

Vanuit de wens om luxe en betaalbaarheid te verenigen in één label startte Evelyne Brekelmans in 2009 vol passie Dante6.Arlette Huisman omschrijft de bedrijfscultuur als volgt: “In tegenstelling tot veel modemerken die vanuit Amsterdam werken,is ons hoofdkantoor gevestigd in Rotterdam langs de A13. Het team bestaat uit nuchtere types, aanpakkers. What you see is what you get.. Dit zie je terug in veel uitingen van het merk. De collecties zijn clean met vrouwelijke silhouetten en eigentijdse prints en stijlen.’

Betaalbare luxe

Sinds de oprichting heeft Dante6 geleidelijk een transformatie ondergaan. Zo werd er ingespeeld op de vraag naar hoogwaardige collecties binnen een betaalbare prijsrange. Tevens is het merk meer aandacht gaan besteden aan marketing. De missie van Brekelmans en Huisman is om een wereld te creëren waarin elke modebewuste vrouw in een gevoelsleeftijd van 30 tot 45 jaar zich moeiteloos kan identificeren met één van de zes stijlen binnen een complete fashioncollectie. Het label is niet alleen groothandel maar heeft ook een retail-tak met een eigen webshop en een flagshipstore aan de Meent in Rotterdam. Het team is door de jaren heen steeds groter geworden. “De fashionbranche is grillig, wij geloven daarom heel sterk in het opbouwen van langdurige relaties”, vertelt Huisman. “Ons doel voor het komende jaar is om verder te professionaliseren: wanneer je als merk wil groeien, dan moet de basis goed zijn.”

Basis voor succes

Een goed ERP-systeem is de ruggengraat van elk modebedrijf. Volgens Huisman is het belangrijk om te blijven investeren in de kennis en ontwikkeling van de mensen die hiermee werken.Na haar aanstelling vorig jaar hebben drie ICT-leveranciers Dante6 een aanbod gedaan. “We hebbengekozen voor de partner waarmee we onze infrastructuur de komende jaren verder kunnen professionaliseren en dat is TCOG geworden. We maakten al gebruik vanItSuitsFashion, de fashiontotaaloplossing van TCOG, en waren dus al klant.Een goede relatie is de basis voor succes.Wat de oplossing uniek maakt is dat deze speciaal voor de fashionbranche is ontworpenmet maatbogen en kleurcodes.Een groot pluspunt ten opzichte van de andere aanbieders.”

Een echte partner

Tijdens het vooronderzoek bracht Huisman samen met TCOG de wensen en eisen van Dante6 in kaart. “We hebben gekeken waar we als bedrijf tegenaan lopen en wij hebben de wens uitgesproken om alle bedrijfsprocessen zoveel mogelijk te standaardiseren. Het grootste nadeel was dat we met een verouderde versie van ItSuitsFashion werkten en dat de kennis van het systeem niet optimaal was.”Nu de nieuwe versie is geïmplementeerd is het de uitdaging om maximaal gebruik te maken van de tools die het systeem biedt.“De basis is hetzelfde, maar er zitten veel meer slimmigheidjes in. TCOG voorziet ons van de juiste instructies en adviezen. Onze relatie gaat verder dan die van klant-leverancier: er is sprake van een echt partnerschap.”

Koppelingen

Nu het fundament staat is de volgende fase alweer in voorbereiding. De volgende stap is het maken van een koppeling met de Magento webshop. “Nu moeten we rapportages nog handmatig opvragen, straks rollen deze realtime uit het systeem”, aldus Huisman. “Daarnaast willen we een goed loyaliteitsprogramma opzetten zodat we de persoonlijke band die we met onze klanten hebben opgebouwd kunnen intensiveren en hen belonen.” Dante6 heeft een grote community op sociale media, een klantenbestand van de winkel en webshop en werkt samen met stylisten, bloggers en influencers. “Nu zijn dit nog allemaal losse bestanden. Straks als de koppeling gerealiseerd is kunnen we die gegevens samenvoegen, dat werkt veel efficiënter.”

Continu vernieuwen

Dit najaar wordt er ook een koppeling gemaakt met het magazijn van Dante6. Naast de hoofdcollecties brengt het merk jaarlijks twee‘flashcollecties’ uit. Deze artikelen zijn direct uit voorraad leverbaar, zodat er telkens vernieuwing is in de winkel.Dit vereist flexibiliteit: de achterkant van het bedrijf, het magazijn en ERP-systeemmoeten hierop ingericht zijn. Loopt een product in de ene winkel niet, dan mogelijk ineen andere wel. “Wanneer we gemakkelijk inzage hebben in de doorverkoopcijfers kunnen we ervoor zorgen dat artikelen op het juiste moment op de juiste plek zijn”, stelt Huisman. “Van TCOG krijgen we nauwe begeleiding in dit traject. We zien ons ERP-systeem echt als de ruggengraat van het bedrijf. Dit soort koppelingen zijndan de armen en benen, zodat het een robot is die voor ons een grote efficiëntieslag gaat realiseren. Dante6 en TCOG vormensamen de hersenen die bedenken welke bewegingen nodig zijn.”

Over TCOG

TCOG, met hoofdkantoren in Turnhout (BE) en IJsselstein (NL), is sinds 2001 actief als Microsoft ERP partner. TCOG realiseert zich als geen ander dat het ultieme samenspel tussen feiten en gevoel doorslaggevend is voor succes. Daarom genereert TCOG échte antwoorden op doelgerichte vraagstukken met ruimte voor gevoel, zodat bedrijven in Fashion, Retail en Industry werkelijk het beste uit hun business kunnen halen. Bij TCOG werken mensen-mensen die er alles aan doen om hun klanten verder te laten groeien met hun ambities. Dit door te denken vanuit het oogpunt van de klant en daar eigen kennis en expertise aan toe te voegen. Meer informatie over TCOG is te vinden op www.tcog.be/. Volg TCOG op Twitter via @TCOGtechnology of volg onze Facebookpagina.

Partner Content