• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Essentiel breidt mogelijk uit naar Azië

Essentiel breidt mogelijk uit naar Azië

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Essentiel heeft haar aanwezigheid in Europa de afgelopen maanden flink uitgebreid met winkels in onder andere Nederland, Frankrijk en Spanje. Nu is het Belgische modemerk echter van plan zich ook te verplaatsen naar grote en niet-Europese markten als Rusland, China en Japan. Dat meldt FashionNetwork.

Voor het lente- en zomerseizoen van 2017 zou Essentiel al begonnen zijn met het zakendoen met deze drie markten, die in eerste instantie worden benaderd via het groothandelskanaal. Aanvankelijk wordt gedurende drie seizoenen een test gedaan en indien deze succesvol verloopt, leidt dit wellicht tot de opening van franchisewinkels. Eerder gaf Essentiel-oprichter Esfan Eghtessadi al aan ook partners in Zuid-Korea en Dubai te hebben gevonden.

“In België kennen ze ons, iedereen weet wat we doen. In het buitenland kennen veel mensen ons niet, vertelt Eghtessadi in een recent interview met FashionUnited. “Ik wil winkels openen over de hele wereld. We hebben partners buiten Europa nodig.”

Ondanks de grote uitbreidingsplannen, verliest Essentiel de Europese markt niet uit het oog. Onlangs opende het in 1999 opgerichte modemerk een flagshipstore in Amsterdam en twee nieuwe winkels in Spanje. Verder wil Eghtessadi uitbreiden naar Duitsland, Italië en Zwitserland. Komend jaar wil Essentiel bovendien een flagshipstore openen in Parijs, waar het label al aanwezig is in het warenhuis Printemps Haussmann.

Momenteel beschikt Essentiel over 32 eigen winkels wereldwijd en het merk is van plan hier vier tot zes nieuwe winkels per jaar aan toe te voegen. Voor het huidige boekjaar, dat eindigt in januari 2017, verwacht Essentiel een omzetstijging van 12 procent naar 50 miljoen euro.

Beeld: Essentiel Facebook

cat:9
Essentiel