Italiaans denimlabel Diesel gaat gebruiken maken van een nieuw instrument om de authenticiteit van jeans te verifiëren. Het merk introduceert dit aan het einde van het jaar vanwege de strijd teg

Only The Brave, het bedrijf van Renzo Rosso, heeft het afgelopen jaar te lijden gehad onder de ontwikkelingen dat het doormaakte. Vooral de herstructurering van Diesel en de overname van modehuis Mar

Modelabel Diesel heeft een rechtszaak gewonnen dat het merk had aangespannen tegen zogenaamde cybersquatters waar namaakproducten onder de naam Diesel werden verkocht. In totaal had Diesel de negen e

Modemerk Diesel gaat de lentecollectie 2016 op een opvallende manier lanceren: via dating apps Grindr, Tinder, maar ook via websites als Pornhub en YouPorn. Dat laat creatief directeur Nicola Formich

Het Italiaanse modemerk Liu Jo wil uitbreiden en gaat zich in de toekomst daarom meer richten op travel retail, door winkels te openen op bijvoorbeeld luchthavens en treinstations. Dat meldt Retailde

Het Italiaanse modemerk Diesel, vooral bekend om haar denim, heeft bekend gemaakt dat het een verandering in de organisatie zal doorvoeren. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. De nieuwe orga

Denimmerk Diesel is al jaren bezig om het merk zo goed mogelijk te beschermen en imitatie en illegale distributie tegen te gaan. De nieuwste stap: een nieuwe distributiestrategie. Dat meldt Diesel in

Only The Brave (OBT) heeft in 2013 een omzetgroei geboekt van 2 procent naar 1,57 miljard euro.De operationele winst (EBITA) daalde van 200 miljoen in 2012 naar 140 miljoen vorig jaar. Het moederbedr

"De komst van Andreas Melbostad als creatief directeurvan Diesel Black Gold gaf de collectie onmiddellijk een aanzienlijke boost," zegt Raffaello Napoleone, bestuursvoorzitter van beursorganisatie

Andreas Melbostad is benoemd tot overall creative director van Diesel Black Gold. Hij zal vanaf nu ook verantwoordelijk zijn voor de mannenmodecollectie en het imago van het label in zijn geheel. M

Alessandro Bogliolo is aangesteld als de nieuwe CEO van Diesel. Hij treedt per 1 oktober in dienst bij het Italiaanse modebedrijf. “Diesel bevindt zich in een nieuwe fase van ontwikkeling&rd

Met de belofte van een goede pasvorm of hippe look alleen, kom je als jeansmerk voor vrouwen bijna niet meer aan de bak. Spijkerbroeken moeten totale bewegingsvrijheid bieden en ook de figuurcorri

Xiao Li, een Chinese studente van de Royal College ofArt, heeft in Italië de Diesel Denim Award gewonnen. De jury was vooral enthousiast over haar idee om siliconen technieken toe te passen op

Hij had behoefte aan een nieuwe impuls in zijn loopbaan, zei Nicola Formichetti eerder deze week, toen hij zijn vertrek aankondigde bij het Franse modehuis Thierry Mugler. Nu blijkt: Formichetti g

Het Italiaanse modebedrijf Diesel moet op zoek naar een nieuwe CEO. Daniela Riccardiheeft besloten het jeansmerk te verlaten vanaf april dit jaar. Het besluit van Riccardi om te vertrekken, komt

Het hoofdkantoor van Diesel Benelux in Eindhoven gaat sluiten. Het modemerk heeft gekozenvoor Amsterdam als nieuwe locatie vanaf januari 2014. De showrooms in Antwerpen blijven wel open. In Amsterd

Diesel Black Gold heeft de komst van AndreasMelbostad als creatief directeur bevestigd. In augustus werd al gespeculeerd dat de Noorse ontwerper Sophia Kokosalaki zou opvolgen. Voor Diesel Black G

Het Italiaanse jeansmerk Diesel gaat zijn retailnetwerk flink uitbreiden. Het modebedrijf heeft een vijfjarenplan opgesteld om in grote steden in de Benelux jaarlijks drie nieuwe winkels te openen.

Modemerk Diesel gaat van start met een personal shopper service. De Diesel-stylistengaan op afspraak werken binnen de eigen Diesel en Diesel Black Gold winkels in Amsterdam, Den Haag, Antwerpen, Ant

Na drie jaar heeft Sophia Kokosalaki haar baan alshoofdontwerper bij Diesel Black Gold opgezegd. Haar laatste collectie zal ze tonen tijdens de New York Fashion Week in september. "De laatste drie

Renzo Rosso, de eigenaar van modeconcern Onlythe Brave (OTB) waar modelabels Diesel, Maison Martin Margiela en Viktor & Rolf onder vallen, heeft een stichting opgericht voor slachtoffers van de

Het Italiaanse modebedrijf Diesel heeft in 2011 een omzet geboekt van 1,3 miljard euro.Huidig boekjaar 2012 is positief van start gegaan met een 'tweecijferige' groei in het eerste kwartaal. Dat zegt

De Marcolin Group gaat in navolging van de Diesel brillenlijnnu ook de 55DSL brillenlijn produceren en distributeren. Daarvoor hebben de bedrijven vandaag een licentieovereenkomst getekend. De eerst

Isabelle Moës, directrice Marcolin Benelux. De Italiaanse beursgenoteerde groep Marcolin,die actief is in Europa, Amerika en het Midden en Verre Oosten, produceert en distribueert eyewear van me

Diesel gaat de damesmodelijn versterken. Het Italiaanse modebedrijf heeft 40 miljoeneuro gereserveerd om in de lijn te steken. Het bedrag wordt breed geïnvesteerd in de winkels, marketing en de

PME Legend, Cast Iron, Vanguard en Tripper zijn gestopt met zandstralen denim.Dat maakte moederbedrijf Just Brands bekend via een persbericht. Op dezelfde dag kondigde Diesel aan te stoppen met het

Jeansmerk Diesel lanceerde een nieuw product op de Bread & Butter in Berlijn afgelopen week: deJogg-jeans, gemaakt van denim en sweatstof. “De nog niet eerder vertoonde combinatie van tec

Een limited editon sneaker, is het resultaat van de samenwerking tussen Adidas Originalsen Diesel. Van de collectie, die bestaat uit vijf modellen, zijn wereldwijd 10.000 paren te koop. In de Adidas

Het Italiaanse Diesel verwacht de omzet de komende vijf jaar te kunnen verdubbelen naar 2,5 miljard euro. Om dat doel te bereiken gaat het bedrijf groeien, internationaliseren en acquisities plegen.

Marcolin Group gaat de zonnebrillen en brillen van Diesel maken en distribueren. Dat zijn detwee bedrijven overeen gekomen. De licentie-overeenkomst die de bedrijven daarvoor hebben gesloten heeft ee