"2019 wordt een jaar van verandering." Marktonderzoeksbureau Euromonitor International heeft in een onderzoeksrapport tien wereldwijde consumententrends op een rijtje gezet die 'de meeste impact zull

Londen - Koopgedrag is anno nu onlosmakelijk verbonden met een hoger doel. Merken waarvan de strategie is gevormd rond de aanname dat het kunnen bezitten van exclusieve mode of luxegoederen genoeg is

Houd je vast, want het consumentengedrag verandert snel en modebedrijven moeten hierop reageren om relevant te blijven. Dat was de belangrijkste boodschap in de vurige lezing van David Shah op modeva

Waar de consument vroeger al genoeg had aan één realiteit, moet de consument anno 2019 er twee weten te balanceren. De analoge en virtuele realiteit lopen steeds vaker door elkaar heen

"We zijn een zinkend schip op zee, omringd door talloze redders in nood, en het is aan jullie om te kiezen met welke jullie de zee van mogelijkheden en overvloed willen bevaren," verkondigde Christin

"Het is niet eerder voorgekomen dat Christine en ik het zó eens zijn." Volgens futurist en journalist David Shah en trendanalist en consultant Christine Boland zijn nostalgie en een hang