Expansie is wat de klok slaat bij Hunkemöller. De lingerieketen heeft de eerste Chinese winkel geopend, zo meldt het merk in een persbericht, maar daar blijft het niet bij. De komende jaren staa

De Jolo Fashion Group gaat naar China. De kindermode groep is een nieuw distributie partnerschap aangegaan met de Haihan Group uit China, zo meldt de groep in een persbericht. Vanaf aankomende winter

Shanghai - China is goed op weg om de Verenigde Staten als ‘s werelds grootste kledingmarkt te overtreffen. De toekomst van de Chinese modeindustrie is echter nog onzeker. Chinese modebedrijven

Het Parijse mode-, muziek- en lifestyle merk Maison Kitsuné heeft een partnerschap aangekondigd met JoeOne in China, omdat het zijn wereldwijde bereik wil uitbreiden. Het doel is om in de kome

Londen - Koopgedrag is anno nu onlosmakelijk verbonden met een hoger doel. Merken waarvan de strategie is gevormd rond de aanname dat het kunnen bezitten van exclusieve mode of luxegoederen genoeg is

Berlijn - De Chinese markt is op stoom geraakt, waardoor de binnenlandse markt interessanter wordt voor de Chinese kledingindustrie. Chic Shanghai, de beurs die plaatsvond van 27 tot 29 september, i

Westerse retailers en luxemerken die de next generation shoppers proberen aan te trekken, hoeven alleen maar naar China te kijken. Daar kopen jonge consumenten en millenials luxeproducten nog sneller

Modemerk Zara heeft een van de grootste flagshipstores in China gesloten. De locatie in Chengdu stond bekend als de twee na grootste winkel van het Spaanse merk in Azië. Afgelopen weken versche

China is onlosmakelijk verbonden met de mondiale luxe-industrie, en de tweecijferige groei die luxe modemerken als Furla, Hermès en Longchamp hier in het afgelopen financiële jaar hebben

De wereldwijde e-commerce is aanzienlijk gegroeid in het afgelopen jaar. In 2014 groeide de e-commercemarkt met 24 procent, wat in lijn is met voorgaande jaren. De omzet van de totale e-commerce bedr

Marks & Spencer gaat de geplande internationale expansie vertragen vanwege de zorgen over de Chinese en Russische economie. Dat vertelt het Britse bedrijf aan Reuters. M&S is gefocust op de

De Chinese centrale bank verlaagde deze week drie keer de waarde van de yuan tegenover de dollar. Doel is om de economie een boost te geven, omdat de export zo goedkoper wordt. Maar de markten zien

De Chinese consument geeft de luxe industrie nog steeds een boost. Alleen, niet in China. Het zijn vooral Chinese toeristen die hun slag slaan met designer items. Ze komen met bussen tegelijk aan, g

De aanhoudende politieke onrust en het toenemende anti-China sentiment in Hongkong kunnen ernstige gevolgen hebben voor de lokale economie. Voor het eerst in twintig jaar daalde het aantal Chinese to

Het aantal Chinese toeristen dat Parijs bezoekt groeit minder hard dan voorheen. In 2013 kwamen er ruim 900.000 Chinezen naar de Franse hoofdstad, dat was een stijging van 23 procent ten opzichte v

De Chinese politie heeft de afgelopen dagen meer dan 60 buitenlandse modellen in hechtenis gesteld. De mannequinsverbleven onder een toeristenvisum in het land terwijl zij eigenlijk een werkvisum aa

Gap Inc. wil haar omzet in China binnen drie jaar verdrievoudigen tot meer dan 1 miljard dollar (722 miljoen euro). India zou het volgende doel kunnen zijn. Dat heeft Jeff Kirwan, Gap Inc. president

China is niet langer de grootste afnemer van Amerikaans katoen. Volgens gegevens uit de Verenigde Statenis Turkije dat nu, met de aanschaf van 83.400 katoenbalen in de week tot 19 december - het dub

De Chinese textielindustrie blijft in 2014 gestaag groeien. Dat staat in het ICT rapport over de Chinesecommunicatie-industrie van het ministerie van Industrie en Informatie Technologie (MIIT). Het

Voor de eerste keer in de geschiedenis was Parijs niet het decor van een Valentinoshow, maar Shanghai. In een poging om de Chinese consument nog meer aan zich te binden heeft het Italiaanse modehuis

Europese modebedrijven die direct aan Chinese consumenten willen verkopen, gaan een moeilijke tijd tegemoet. “Het is een gigantische markt. China is groot en de inwoners zijn moeilijk te verdel

Een groot aantal Europese luxehuizen heeft dit najaar een Chinees gezicht in de reclamecampagne. Het Chinese topmodel Liu Wen - dit jaar voor het eerst op de lijst met grootverdieners van Forbes -

De hoge lokale belasting op luxegoederen is een van de redenen dat Chinezendie producten graag elders kopen. Nu wil het land meer goederen gaan belasten. Volgens het staatspersbureau gaat het vooral

Economische malaise in Europa en mindere groei in China laten zich voelen op de vakbeurs Novomania vorige week in Shanghai. De lokale kranten staan er vol mee: 'China economic slowdown'; de Chines

De Chinese online markt groeit in sneltreinvaart. In 2012 werd er maar liefst 39 miljard euro online omgezet en volgens experts is dat bedrag tegen 2016 verdrievoudigd. Toch is nog maar 41 procent v

Het Chinese modemerk dat tassen en kleding heeft ontworpenvoor de first lady van het land, wil daar niet extra aan verdienen. Exception, het merk waar het om gaat, heeft woensdag bevestigd dat het it

Na jaren van explosieve groei ontstonden in 2012 de eerste scheuren in de Chinese luxemarkt. Modehuizen als Burberry en Mulberry gaven winstwaarschuwingen af en de omzet van Gucci en Louis Vuitton

Volgens de studie "China's Apparel Market 2012', die onlangs door de in Hongkong gevestigde modegroep Li & Fung werd uitgegeven, zal de Chinese moderetail in kleinere provinciale steden binnenkor

Chinese retailers beginnen de effecten van de verminderende koopkracht te voelen. "Producenten hebben de binnen- en buitenlandse vraag overschat, waardoor zij nu te kampen hebben met een overschot

Het aanboren van de Chinese markt is voor Italiaanse luxemerken onvermijdelijk, vooral gezien de aanhoudende economische malaise in Europa. En hoewel de Chinezen niet langer zo onder de indruk zijn v