Op 25 en 26 april organiseren Green Office for KU Leuven en Fashion Revolution Belgium voor het eerst een festival rond duurzame mode. De Fair Fashion Fair wordt een eye-opening evenement over eerlij

Transparantie wordt een steeds belangrijker onderdeel in de mode industrie. Elk jaar voert Fashion Revolution een onderzoek (Fashion Transparency Index) uit onder de 200 grootste modebedrijven ter we

Steeds meer merken en retailers kiezen ervoor een lijst van hun leveranciers uit te geven. Volgens de 2018 Fashion Transparency Index hebben tot nu toe 172 merken verdeeld over 68 bedrijven of moeder

Millions of people make our clothes. Too many live in poverty, exploitation or danger. We can change that. Join the #FashionRevolution and demand a fair, safe and more transparent industry. Ask bra

Na de instorting van kledingfabriek Rana Plaza in Bangladesh in 2014, waar ruim 1.100 medewerkers om het leven kwamen en nog eens 2.500 mensen gewond raakten, kwam vanuit steeds meer consumenten de r

Fashion Open Studio 2018, een initiatief van non-profitorganisatie Fashion Revolution, breidt uit. Dit jaar komen tijdens de Fashion Revolution Week van 23 tot 29 april in verschillende wereldsteden

Fashion Revolution, het modeplatform opgericht om de manier waarop kleding wordt geproduceerd, gekocht en verkocht te veranderen, bestaat vijf jaar. De ‘beweging’ ontstond na het instort

Een jaar lang werkten Fashion Revolution, Microfinance Opportunities (MFO) en de C&A Foundation samen aan een onderzoek naar de werkomstandigheden van arbeiders in de productielanden Bangladesh,

Het probleem van kledingafval in de modeindustrie kreeg vorige week de aandacht van het publiek, toen grote modebedrijven H&M en Bestseller werden beschuldigd van het verbranden van tonnen aan on

Steeds vaker springen modegiganten als onder andere H&M, Topshop, Zara of Mango in op de duurzame trend. Ze brengen hiervoor capsule collecties uit die naar eigen zeggen op een milieubewustere ma

Het instorten van de Rana Plaza fabriek in Bangladesh, inmiddels vier jaar geleden, heeft maar weinig labels bewogen om meer openheid van zaken te geven over hun productieproces. Dat blijkt uit de Fa

Sinds de tragische instorting van het Rana Plaza in Bangladesh drie jaar geleden, is het belangrijker dan ooit dat bedrijven een inzichtelijke en transparante productieketen hebben. Volgens een rappo