De Modefabriek-familie breidt uit. De organisatie meldt telefonisch aan FashionUnited dat het deze zomer, op de eerste dag van Modefabriek op 8 juli, een nieuw evenement host genaamd ‘Off South

De wintereditie van modevakbeurs Modefabriek, dat plaatsvond op zondag 20 en maandag 21 januari zag weer een scala van merken, retailers en inkopers samen komen op de grootste Nederlandse modebeurs.

Houd je vast, want het consumentengedrag verandert snel en modebedrijven moeten hierop reageren om relevant te blijven. Dat was de belangrijkste boodschap in de vurige lezing van David Shah op modeva

Modefabriek is the biannual fashion trade show that gathers the Dutch fashion industry. We have spoken to two experts Kirsten Jassies and Bo Haberland on how to optimise your on branding and Instagra

Met het blote oog zie je geen bijzonderheden - op een behoorlijk mooie Green Egg, goede Hunter-laarzen op een sokkel en wat foto’s aan de muur na. Wanneer je de omgeving met de Ipad scant, vera

De gele praatpalen vormden het perfecte decor voor de expert-ruimte op de Modefabriek beursvloer. FashionUnited vroeg twee experts om hun tip voor 2019 op het gebied van Branding en Instagram. Uit

De Nederlandse modeindustrie verzamelde zich weer voor de wintereditie herfst/winter 2019/20 van Modefabriek. Mocht u het evenement hebben gemist, dan kunt u deze GIFs en afbeeldingen bekijken voor

De tijden van donkere tinten tijdens het winterseizoen lijken voorbij. Op de beursvloer is genoeg kleur te spotten en op het eerste gezicht kun je als bezoeker gaan twijfelen of je nou op de winter

Wat zijn op dit de grootste mannenmodetrends en op welke trends stevenen mannen af? Daarover ging mannenmode connaisseur en editor in chief bij JFK magazine Willem Baars met mannenplatform man-man.nl

De tweede dag van modebeurs Modefabriek staat op het punt te beginnen, maar nieuws over de volgende editie is er al. Vanaf de zomereditie zal de beurs plaatsvinden op maandag en dinsdag, zo vertelt C

Het is nog even spannend, maar aankomende zondag zal Supertrash opnieuw zijn de modewereld instappen. Op Modefabriek wordt de eerste collectie sinds de doorstart getoond worden, maar de eerste beelde

Modefabriek is heel overzichtelijk ingedeeld met ‘de Strip’ die alle hallen met elkaar verbindt. Op die Strip vind je verschillende shops waar je nieuwe talenten, start-ups en merken met

Een nieuw seizoen op Modefabriek betekent heel veel nieuwe collecties bekijken, nieuwe merken ontdekken en nieuwe mensen ontmoeten. Minstens zo belangrijk is alle up-to-date kennis en inspiratie die

Het Deense accessoiremerk Hvisk wil uitbreiden naar meer Europese landen. Dit maakt het label bekend in een persbericht. Het merk wordt op dit moment al verkocht door meer dan 300 retailers in Europa

Bodewes Fashion brengt een nieuw jassenmerk op de markt. De Nederlandse importeur en agent van merken zoals Inwear en Part Two werd door een Nederlandse jassenproducent benaderd voor een samenwerking

Januari is weer begonnen, wat betekent dat het beursseizoen weer voor de deur staat. De oude vertrouwde spelers zoals Modefabriek en LingeriePro keren weer terug en nieuwelingen Sunday School en WFC

“We’ll be back end 2018,” aldus de website van Supertrash. Micha Noot van agentschap Brandrush bevestigd telefonisch aan FashionUnited dat Supertrash terug is van weggeweest en de

White Milano bundelt krachten met onder andere Flanders DC en Modefabriek. Tijdens White Milano zullen de twee bedrijven een gecureerde selectie van opkomende talenten presenteren, zo melden de beurz

Waar sociale media platforms als Instagram en Facebook winkelfuncties introduceren, wordt het online verkopen van producten steeds ingewikkelder. Moderetailers en -merken moeten vanaf het begin af aa

De bevolking wordt steeds ouder -- en niet alleen in Westerse landen. In haar meest recente onderzoek over vergrijzing, gedaan in 2017, voorspelde de VN dat de gemiddelde leeftijd van de bevolking in

De mannenrok is, ondanks vele inspanningen, nog niet van de catwalk naar de straat verplaatst. De zomereditie van modevakbeurs Modefabriek gaf het kledingstuk een podium in een van de gecureerde insp

Trendstop presenteert aan de lezers van FashionUnited een insidergids voor de Voorjaar Zomer 2019 editie van de vooraanstaande Amsterdamse modebeurs, Modefabriek. Het beursteam van Trendstop biedt le

De natuur en het milieu zijn de afgelopen jaren voor veel consumenten een belangrijke rol gaan spelen, zo stelt Jan Agelink, trendforecaster en eigenaar van trendforecastingbureau Buro Jantrendman i

Als retailer speelt de vraag: 'Wat wil en verwacht de consument?' constant mee op de voor- en achtergrond. Welke trends en bewegingen zijn er en waar speel je op in? Op Modefabriek sprak Pernille Kok

Instagram kan een krachtig hulpmiddel zijn als het gaat om het aanspreken van klanten, zeker in de modeindustrie waarin visuals belangrijk zijn. Content van merken creëert via Instagram 58 keer

Flora, fauna en zomer, dat waren opvallende thema's in de Modefabriek stands deze zomereditie waar ruim 600 aantal merken hun lente/zomer 2019 collecties presenteerden. Exposant 10 Feet versierde zi

De winkel staat, er is een website, u bent actief op sociale media, maar hoe wordt vervolgens het juiste publiek aangetrokken? Bieke van Orten, eigenaar van Beex Branding, een full service marketing

“Het moet een evenement zijn waar je heen moet, als je in de mode zit. Niet alleen als inkoper of verkoper, maar voor iedereen in de branche,” aldus Modefabriek-CEO Lucel van den Hoeven

Modefabriek is alweer om de hoek. Aankomende zondag en maandag komen een scala van merken, retailers en inkopers weer samen op de grootste Nederlandse modebeurs. Waar veel merken een ‘oude beke

EAST HALL is het domein voor Menswear op Modefabriek. Van ‘financial district’ tot ‘creative’ en ‘outdoor’, hier komen alle grote internationale trends in menswear