Modefabriek is heel overzichtelijk ingedeeld met ‘de Strip’ die alle hallen met elkaar verbindt. Op die Strip vind je verschillende shops waar je nieuwe talenten, start-ups en merken met

Een nieuw seizoen op Modefabriek betekent heel veel nieuwe collecties bekijken, nieuwe merken ontdekken en nieuwe mensen ontmoeten. Minstens zo belangrijk is alle up-to-date kennis en inspiratie die

Het Deense accessoiremerk Hvisk wil uitbreiden naar meer Europese landen. Dit maakt het label bekend in een persbericht. Het merk wordt op dit moment al verkocht door meer dan 300 retailers in Europa

Bodewes Fashion brengt een nieuw jassenmerk op de markt. De Nederlandse importeur en agent van merken zoals Inwear en Part Two werd door een Nederlandse jassenproducent benaderd voor een samenwerking

Januari is weer begonnen, wat betekent dat het beursseizoen weer voor de deur staat. De oude vertrouwde spelers zoals Modefabriek en LingeriePro keren weer terug en nieuwelingen Sunday School en WFC

“We’ll be back end 2018,” aldus de website van Supertrash. Micha Noot van agentschap Brandrush bevestigd telefonisch aan FashionUnited dat Supertrash terug is van weggeweest en de

White Milano bundelt krachten met onder andere Flanders DC en Modefabriek. Tijdens White Milano zullen de twee bedrijven een gecureerde selectie van opkomende talenten presenteren, zo melden de beurz

Waar sociale media platforms als Instagram en Facebook winkelfuncties introduceren, wordt het online verkopen van producten steeds ingewikkelder. Moderetailers en -merken moeten vanaf het begin af aa

De bevolking wordt steeds ouder -- en niet alleen in Westerse landen. In haar meest recente onderzoek over vergrijzing, gedaan in 2017, voorspelde de VN dat de gemiddelde leeftijd van de bevolking in

De mannenrok is, ondanks vele inspanningen, nog niet van de catwalk naar de straat verplaatst. De zomereditie van modevakbeurs Modefabriek gaf het kledingstuk een podium in een van de gecureerde insp

Trendstop presenteert aan de lezers van FashionUnited een insidergids voor de Voorjaar Zomer 2019 editie van de vooraanstaande Amsterdamse modebeurs, Modefabriek. Het beursteam van Trendstop biedt le

De natuur en het milieu zijn de afgelopen jaren voor veel consumenten een belangrijke rol gaan spelen, zo stelt Jan Agelink, trendforecaster en eigenaar van trendforecastingbureau Buro Jantrendman i

Als retailer speelt de vraag: 'Wat wil en verwacht de consument?' constant mee op de voor- en achtergrond. Welke trends en bewegingen zijn er en waar speel je op in? Op Modefabriek sprak Pernille Kok

Instagram kan een krachtig hulpmiddel zijn als het gaat om het aanspreken van klanten, zeker in de modeindustrie waarin visuals belangrijk zijn. Content van merken creëert via Instagram 58 keer

Flora, fauna en zomer, dat waren opvallende thema's in de Modefabriek stands deze zomereditie waar ruim 600 aantal merken hun lente/zomer 2019 collecties presenteerden. Exposant 10 Feet versierde zi

De winkel staat, er is een website, u bent actief op sociale media, maar hoe wordt vervolgens het juiste publiek aangetrokken? Bieke van Orten, eigenaar van Beex Branding, een full service marketing

“Het moet een evenement zijn waar je heen moet, als je in de mode zit. Niet alleen als inkoper of verkoper, maar voor iedereen in de branche,” aldus Modefabriek-CEO Lucel van den Hoeven

Modefabriek is alweer om de hoek. Aankomende zondag en maandag komen een scala van merken, retailers en inkopers weer samen op de grootste Nederlandse modebeurs. Waar veel merken een ‘oude beke

EAST HALL is het domein voor Menswear op Modefabriek. Van ‘financial district’ tot ‘creative’ en ‘outdoor’, hier komen alle grote internationale trends in menswear

NORTH HALL op Modefabriek is uitgegroeid tot een heuse community, een eigen modewereld aangedreven door een voorhoede van ‘innovators’ en ‘influencers’ en alles wat de ni

Modefabriek B.V. introduceert Firma C, een nieuwe ‘full service concept & creation partner'. Firma C is de nieuwe divisie van de organisatie achter de Modefabriek beurs. “Met de opric

Voor ondernemers binnen de mode-en retailwereld is het een terugkerend topic: storytelling. Want hoe profileert een merk of winkel zich op een manier die past bij de identiteit? Hoe wordt diezelfde i

Modefabriek heeft zich ontwikkeld tot een waar event. Modemerken presenteren zichzelf en hun laatste collecties aan de industrie, inkopers en ook aan elkaar. Daarnaast zijn er randevenementen, zoals

De 44e editie van modevakbeurs Modefabriek is op zondag van start gegaan met veel bezoekers. Er hangt een relaxte sfeer op de vloer. FashionUnited spreekt met standhouders. In de 4-minuten-durende

De eerste dag van een modevakbeurs is de beste om te bezoeken, in elk geval voor de sfeer. Het is druk en levendig. Exposerende merken kijken uit naar het zaken doen en verwachten veel bezoekers. Zo

De beurzen staan voor de deur. Kindermodevakbeurs Sunday School maakt zijn debuut en Just Kidz is terug. Verder op de kalender: Modefabriek en Soul Salon. Een preview. Kindermodevakbeurs Sunday Sch

Modefabriek introduceert een nieuw vloerplan voor de wintereditie in januari 2018. Dat heeft de organisatie van de modevakbeurs aangekondigd. De beurs wordt niet langer ingedeeld in districten A-D, z

Market by Kleine Fabriek stopt. Het doek is gevallen voor het kleine zusje van modebeurs Modefabriek, zo vertelt Lucel van den Hoeven. FashionUnited zet enkele momenten uit de historie van Market by

Kindermodebeurs 'Market by Kleine Fabriek' stopt. In januari 2018 zal geen nieuwe editie plaatsvinden. De zomereditie in juli van dit jaar was daarmee de laatste. Dat bevestigt directeur Lucel van de

In een door internet gevoede samenleving moeten retailers nadenken over manieren om een authentieke ervaring te creëren voor hun klanten, terwijl ze ook moeten proberen online verkopen hiermee t