Avail, het eerste Belgische social e-commerce platform dat modeliefhebbers en opkomende merken dichter bij elkaar brengt door micro-stores die curators samenstellen is vandaag gelanceerd. FashionUnit

Lage bezorgkosten en snelle levering: allebei zijn het belangrijke aspecten voor consumenten als het aankomt op online bestellingen. Maar wanneer ze moeten kiezen tussen beiden, wat is dan het belang

Heb je een webwinkel in een Europees land of die verzendt naar Europa? Het meest recente rapport over de stand van de Europese e-commerce, gepubliceerd door de Ecommerce Foundation, staat vol nuttige

E-commerce in België blijft toenemen. In het eerste kwartaal van dit jaar nam de omzet met 8 procent toe, zo meldt BeCommerce op basis van onderzoek. De opbrengst uit e-commerce kwam neer op 2,9

De omzet in de Europese e-commerce blijft toenemen, zo blijkt uit het European Ecommerce Report 2019. Dit jaar zal de omzet naar verwachting met 13 procent stijgen naar een bedrag van 621 miljard eur

Een digitale interne markt op Europees niveau, dat is de wens van Ecommerce Europe, aldus een persbericht. Een geharmoniseerde markt maakt het volgens de organisatie mogelijk voor Europese bedrijven

De grootste drempel bij online bestellen zijn de hoge bezorgkosten. 56 procent van de Nederlandse mannen en 71 procent van de vrouwen geeft aan dat te hoge bezorgkosten ervoor zorgen dat ze een onlin

De e-commerce omzet in België bedroeg in 2018 totaal 11,84 miljard euro, een plus van 12,5 procent in vergelijk met 2017 (10,52 miljard euro). Naar verwachting zal deze stijging in 2019 doorzett

Zalando, één van Europa’s grootste online modewinkels, is van plan om vrouwen meer inspiratie en inclusiviteit te bieden. Dat vertelde Sara Diez, hoofd van het damesmodesegment va

Genoeg bezoekers op je e-commerce website, maar halen ze de eindstreep van een bestelling niet? Uit onderzoek van Klarna blijkt dat er een hoop mis kan gaan tijdens de customer journey waardoor bezoe

In de winkelstraat van de toekomst is niet langer sprake van kleding die op voorraad is. Nee, in de toekomst wordt de voorraad van bestaande stenen winkels online verkocht. Het Deense Miinto biedt kl

Wijnand Jongen, CEO van Thuiswinkel.org vertelt over trends in e-commerce die je als e-tailer niet zomaar kunt negeren. Source: PostNL, YouTube.com

De Nederlandse consument gaat de komende vijf jaar alsmaar meer online winkelen. Volgens het Shopping Tomorrow Consumentenonderzoek, dat onderzoeksplatform Shopping Tomorrow in samenwerking met GfK u

Van Willebroek naar Tilburg: Decathlon dreigt met het verschuiven van de e-commerce activiteiten als er geen akkoord bereikt wordt over nachtwerk. Dit meldt De Tijd. De Franse keten heeft een nieuw m

Waar sociale media platforms als Instagram en Facebook winkelfuncties introduceren, wordt het online verkopen van producten steeds ingewikkelder. Moderetailers en -merken moeten vanaf het begin af aa

De Belgische tak van de Franse webwinkel 3Suisses is failliet verklaard door de rechtbank van koophandel in Doornik. Een curator gaat op zoek naar een overnamekandidaat, schrijven diverse media, waar

A new class of African eFounders drew inspiration from Alibaba Executive Chairman Jack Ma and UNCTAD Secretary-General Mukhisi Kituyi during an immersion training program in Hangzhou. Source: Alibaba

Het voortdurend transformerende retaillandschap verandert de manier waarop winkelgedrag zowel online als offline ervaringen. En belangrijker nog, de consumentenverwachtingen veranderen. Nu online win

De omzet van de business-to-consumer omzet van e-commerce in België is in 2017 met 12 procent toegenomen. Dat blijkt uit het Ecommerce Report Belgium 2018 van Ecommerce Foundation. De organisati

Hoe zien goede modewebwinkels eruit, welke functies hebben ze en welke trends zijn er? FashionUnited vroeg het een expert. Het land behoeft nieuwe (mode) webshops. Functioneel en gemakkelijk: dat war

Lyst, het internationale zoekplatform voor luxe mode, ontvangt nogmaals een investering van de Franse luxegroep LVMH. Dat laat het e-commerce platform weten middels een persbericht. Hoewel daarin gee

Van een wereldwijd retailnetwerk, naar een groot e-commerce platform. Adidas wil namelijk het aantal winkels reduceren en de e-commerce verdubbelen, aldus CEO Kasper Rorsted in een interview met The

De nachtelijke uren die gedraaid moeten worden in de e-commerce zijn al langer een struikelpunt in de Belgische economie, maar nu lijkt een stap voorwaarts te zijn gezet. Afgelopen vrijdag maakte de

De e-commerce van C&A is afgelopen maand flink uitgebreid. De keten heeft in 11 landen een online winkel geopend en verdubbelt daarmee de online aanwezigheid. “De extra online winkel is ee

Een nieuw record voor de Belgische e-commerce sector, zo blijkt uit de cijfers van de BeCommerce Market Monitor. Het afgelopen jaar passeerde de online markt de omzetgrens van 10 miljard euro. Dankzi

De e-commerce markt in België heeft afgelopen jaar een stijging van 17 procent doorgemaakt. Dit blijkt uit de e-commerce Barometer van The House of Marketing en Safeshops.be. Het afgelopen jaar

Givenchy maakt het e-commerce platform nu ook beschikbaar in de vijf belangrijkste Europese markten; Groot-Brittanië, Italië, Duitsland, Nederland en Spanje. Dit maakt het modehuis bekend d

Online marketingbedrijf SEMrush heeft haar jaarlijkse e-commerce rapport gepubliceerd. Onderdeel van het rapport is een lijst met de vijftig drukst bezochte webshops van modebedrijven wereldwijd. H&a

Burberry en Farfetch slaan de handen ineen. Burberry wil hiermee hun online aanwezigheid vergroten, zo maakt het bedrijf bekend in een persbericht. Voor de samenwerking is een techniek ontwikkeld doo

Farfetch staat al een tijd op de radar in de modewereld, maar het platform is niet direct mijn eerste keus om te winkelen. Wat mij vooral tegenhield? De prijsverschillen van retailers en markten. Een