De grootste drempel bij online bestellen zijn de hoge bezorgkosten. 56 procent van de Nederlandse mannen en 71 procent van de vrouwen geeft aan dat te hoge bezorgkosten ervoor zorgen dat ze een onlin

Instagram heeft op donderdag een nieuwe manier aangekondigd waarmee gebruikers op het socialemediaplatform kunnen winkelen. Dit maakt de Amerikaanse tech-nieuwssite The Verge bekend. Na het introduce

H&M heeft een wereldwijde samenwerking met het Zweedse online betaalbedrijf Klarna aangekondigd om ‘de winkelervaring van de moderne consument te optimaliseren’. De Zweedse modeketen

Nederlandse consumenten hebben in de eerste helft van het jaar weer meer geld uitgegeven aan online aankopen van producten en diensten: in totaal 9,53 miljard euro. Dat is een stijging van 17,2 proce

Eerst passen en daarna pas betalen. Met als slogan 'try before you buy' komt de Britse webshop My-Wardrobemet een nieuwe service die klanten in staat stelt hun bestelling pas af te rekenen als zij h

Hoewel de omzet bij Belgische webwinkels het voorbijejaar met 17 procent gestegen is, blijft het online winkelaanbod achter. België telt ongeveer 5000 webwinkels. Sectororganisatie BeCommerce ve

Webwinkels in Amerika zien hun bezoek dalen. Dat blijkt uit de Retail 500 index, die noteert al een aantal weken minderwebwinkelbezoekers dan in dezelfde periode vorig jaar. In deze index zijn de gro