C&A lanceert een nieuwe campagne om meer aandacht te vestigen op duurzaam geproduceerde mode. Onderdeel van de #WearTheChange-campagne is onder meer een duurzame collectie voor de hele familie. C

Woensdagavond was het zover: aan de Amsterdamse Looiersgracht vond de Nederlandse presentatie plaats van ‘Viktor&Rolf for Zalando RE:CYCLE’. De zeventien-delige capsule collectie, opg

De Zweedse retailgigant H&M lanceert een nieuwe collectie van duurzame activewear voor vrouwen. Alle kledingstukken hebben een stofsamenstelling van gerecycled polyester en elastaan. De collectie

Geschreven door Hyun Yeu. Yeu heeft de afgelopen zes jaar als hoofddesigner voor Gsus gewerkt. Daarvoor had hij zijn eigen label Ado Les Scents. Twee keer per jaar is Kingpins de place to be voor

Het probleem van kledingafval in de modeindustrie kreeg vorige week de aandacht van het publiek, toen grote modebedrijven H&M en Bestseller werden beschuldigd van het verbranden van tonnen aan on

Hoewel een groeiend aantal internationale merken een omschakeling heeft gemaakt van normaal naar duurzaam katoen, schiet de algehele vooruitgang van de ‘grote merken’ nog steeds tekort vo

Kleding is tegenwoordig goedkoper en toegankelijker dan ooit, en daar heeft Greenpeace regelmatig iets op aan te merken. Met regelmaat schrijft de milieuorganisatie over de schadelijke praktijken die

Guess heeft goede eerste stappen gezet om haar impact op het milieu te beheersen. Dat blijkt uit het tweede duurzaamheidsrapport dat het Amerikaanse merk donderdag vrijgaf. Zo is de waterverspilling

Zo’n 2,5 procent van het akkerland op de wereld is beplant met katoen, dat op zijn beurt ongeveer 25 procent van de wereldwijde hoeveelheid pesticiden verbruikt. Dit is een feit dat ons niet on

De markt voor duurzame textielvezels als biologisch katoen groeit in de komende jaren tot aan 2025 naar zo’n 93 miljard dollar (79 miljard euro). Dat komt neer op een jaarlijkse stijging van 12

Het Belgische merk Stanley/Stella heeft de eerste winkel geopend in Antwerpen. Het duurzame label heeft zijn intrek genomen een pand tegenover Graanmarkt 13 en het hoofdkantoor van Essentiel. Stan

De Nederlandse merken Mud Jeans en Suitsupply hebben zich samen met nog 62 internationale modebedrijven gecommiteerd te werken aan een circulair opererende modebranche. Dat blijkt uit de lijst met to

Circulaire mode komt steeds vaker terug als een van de uitdagingen voor de modesector van morgen. Maar waar hebben we het dan juist over? FashionUnited zocht naar een antwoord tijdens het Circular F

“We hebben veel bereikt, maar er moet nog veel gebeuren om de industrie te transformeren,” aldus Leslie Johnston executive director van de C&A Foundation in het Sustainibility Report

”Hoe zou mode eruit zien als we alleen maar duurzaam zouden produceren.” Vanuit dat oogpunt startte Marja Baas tien jaar geleden MYOMY do goods. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot e

Feit – de modebranche blijft een van ’s werelds meest schadelijke industrieën voor het milieu. Alleen al in 2015 verbruikte de mondiale branche 79 miljard kubieke meter water, kwam 1

Op het oog zijn het misschien gewone T-shirts; een wijde hals, losvallend, ronde zoom en verkrijgbaar in acht verschillende kleuren. Toch is er iets bijzonders met deze shirts van C&A aan de hand

Primark, de Ierse modeketen die onderdeel is van Associated British Foods (ABF), wordt beschouwd als één van de meest succesvolle retailers van het afgelopen decennium. Met haar focus o

Door de opkomst van fast fashion en slechte wasgewoonten is het voor de consument niet meer dan normaal geworden om een kledingstuk snel weer weg te gooien. Om vriendelijker te zijn voor het milieu e

Frans luxeconcern Kering heeft ambitieuze plannen wat betreft de verduurzaming van haar luxemerken. Het bedrijf maakte deze week de volgende stap in haar duurzaamheidsbeleid bekend met het noemen van

Online consumenten trekken zich weinig aan van duurzaamheid. Dat concludeert het Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL) in een recente studie. Dat het laten thuisbezorgen van online aankopen door d

Zeker zestig merken en bedrijven hebben afgelopen maandag hun handtekening gezet onder het convenant Duurzaam Textiel, dat de productieketen van de kledingindustrie moet verduurzamen. Zowel bedrijven

Voor het eerst heeft C&A een Global Sustainability Report gepubliceerd, waarin het een update geeft over de doelstellingen die voor 2020 zijn gesteld. Over 4 jaar wil C&A namelijk het meest

De Ierse kledingketen Primark is bezig met de opschaling van een duurzaamheidsprogramma omtrent het verbouwen van katoen. De fast fashion retailer verduurzaamt de productie van katoen de komende zes

Van corset tot spijkerbroek, van hoepeljurk tot minirok: Al zolang we ons kunnen herinneren, is verandering een kenmerk van de mode. Typisch aan het heden is echter, dat het tempo waarmee nieuwe kled

De Britse milieuorganisatie Waste & Resources Action Programme (WRAP) heeft het European Clothing Action Plan (ECAP) gelanceerd, een nieuw project om de ecologische voetafdrukken van de kledingi

Kledinggigant Primark heeft zich aangesloten bij de Sustainable Apparel Coalition (SAC), een non-profit organisatie die bedrijven helpt de duurzame en ethische prestaties in de supply chain te meten

De vraag is in de mode niet langer: wat is het nieuw zwart? Maar: welke innovatieve ideeën creëren een gesloten cirkel voor textiel, waarbij ongewenste kleding gerecycled wordt tot nieuwe?

Duurzaamheid was al een thema bij H&M, denk aan de Conscious Collection en het inzamelen van afgedankte mode-items van consumenten. De Zweedse modeketen gaat nu weer een stapje verder en komt met

Bezoek een willekeurige straat met high street fashion of een winkelcentrum op het westelijk halfrond en je zult verrast zijn hoe weinig variatie het gemiddelde mode-aanbod biedt. Van budgetketens al