Wie zou er nu niet willen kiezen voor milieuvriendelijke en duurzame kledingstukken? Ondanks dat dit soort producten in overvloed beschikbaar is, wordt de wens naar het kopen ervan niet weerspiegeld

Ze zijn bekend: de vijf finalisten van de Future Fashion Pioniers van VPRO Tegenlicht. Strikt genomen zijn het er geen vijf maar tien maar komt het wel neer op vijf initiatieven. Twee van de finalist

Kortrijk - Nog tot en met 9 december is het ecologische fashion & lifestyle-event FaKtory Infini in Kortrijk te bezoeken. Het event heeft als hoofdmissie co-creatie binnen de lokale circulaire m

The Positive Chain of Change - Official Trailer Source: Chanel Trapman, YouTube.

"> De kledingindustrie is één van de meest vervuilende, mensonterende en tegelijk ook één van de meest winstgevende industrieën ter wereld. We zijn afhankelijk gew

“De enige constante is verandering, maar verandering heeft nog nooit eerder zo snel plaatsgevonden en zal nooit meer zo langzaam zijn,“ aldus de openingswoorden van Antonia Ward aan de st

Kingpins is één van ‘s werelds grootste denimbeurzen ter wereld waar de meest innovatieve en vooruitstrevende spelers uit de industrie samenkomen. Dit jaar viel op dat temidden va

Fashion For Good zet zich op elk niveau in om de mode industrie circulairder te maken. Zo ondersteunt het innovators met speciale programma’s, deelt speciale kits op het gebied van duurzame pro

Overmatig water- en chemicaliën gebruik, overproductie en het onvermogen om met reststoffen om te gaan - de kleding- en textielindustrie wil zo graag stappen vooruit zetten, maar loopt eigenlijk

Het begon vier jaar geleden met de persoonlijke zoektocht naar de perfecte parka, maar inmiddels wil Teym (het modemerk van Maxime Cartens) de perfecte garderobe maken. Sinds vandaag wordt de bestaan

Het heeft misschien even geduurd, maar eco-fashion is niet langer een hippiedroom. Bikerjacks gemaakt van ananas bladeren en leer dat zijn kleur heeft gekregen door olijfextract in plaats van milieuv

Nu consumenten steeds veeleisender worden, zullen stenen winkels diep moeten nadenken over de rol die zij willen spelen in de toekomst. Dat is de conclusie van een studie, uitgevoerd door Axis Commun

Grondstoffen zijn steeds moeilijker verkrijgbaar, natuurlijke vezels zoals katoen zijn erg arbeidsintensief en vezels op petroleum-basis zoals acryl, polyester, nylon en spandex zijn niet echt milieu

Berlijn - Arket is het nieuwe duurzame modelabel van de H&M-familie. Sinds de oprichting in 2017 heeft het merk een internationaal winkelnetwerk opgebouwd. Arket opende op 25 augustus 2017 de deu

Gant AB, het van oorsprong Zweeds-Amerikaanse mode- en lifestylemerk, introduceert een kledinglijn die thuis in de machine kan worden gewassen. Dit kondigt Gant aan in een persbericht. Volgens de ret

Opkomende ontwerpers worden tijdens de klim naar de top allerlei hindernissen tegen: het verwerven van naamsbekendheid, de verbinding met de klant en dan is er ook nog de aandacht omtrent duurzaamhei

Het modelandschap is een vegan tassenmerk rijker. Osier, een Amsterdams tassenlabel dat het gat wilt dichten tussen duurzame middensegments- en luxemerken, werd afgelopen vrijdag in The Impact Shop,

Circulaire mode, innovatie en duurzaamheid, daar draait het nieuwe museum van Fashion For Good om. De organisatie opent in oktober een ‘innovatief en technologische gedreven museum’ in de

Het eerste paar gympen van de plantaardige productlijn van Reebok is hier. De Cotton + Sneakers gympen, vervaardigd van mais en biologisch katoen. Volgens het merk is het het eerste paar schoenen dat

De natuur en het milieu zijn de afgelopen jaren voor veel consumenten een belangrijke rol gaan spelen, zo stelt Jan Agelink, trendforecaster en eigenaar van trendforecastingbureau Buro Jantrendman i

De modeindustrie heeft duurzame oplossingen nodig om de vele problemen met betrekking tot milieuschade, mensenrechten en de overgang naar circulaire bedrijfsmodellen aan te pakken. Hier komt het Fash

Dat duurzame en eerlijke werkwijzen beter zijn voor mens en milieu weten we allemaal - maar, zo blijkt uit een nieuw rapport; ook bedrijven zelf zijn gebaat bij duurzaamheid. In het afgelopen jaar he

De Belgische ontwerpster Saskia Aelen lanceerde begin 2018 het duurzame lederwarenlabel Ms. Bay. Het leer dat ze gebruikt komt echter niet van een zoogdier maar van... de zalm. Ms. Bay founder Sas

Aangemoedigd door het Fashion Revolution-initiatief #WhoMadeMyClothes, dat consumenten oproept transparantie te eisen over hoe hun kleding is gemaakt, introduceert Asket ‘een volledig traceerb

De H&M Group streeft ernaar een katalysator te zijn voor duurzame verandering in de modeindustrie, en daarom heeft het Zweedse modebedrijf een aantal doelstellingen bedacht waar het zelf aan moet

De modeindustrie is één van ‘s werelds grootste en meest creatieve sectoren - maar de keerzijde is dat het ook één van de meest vervuilende industrieën is die v

Sommige feiten zijn gewoon moeilijk te doorgronden. Denk aan beelden van vluchtelingen die aanspoelen op stranden en het aanzien van het instorten van de Twin Towers in New York. Als het gaat om de o

Millenials blijken minder bewust en duurzaam als altijd wordt aangenomen. Althans, dat blijkt uit onderzoek van het LIM College, een onderwijsinstituut in New York gespecialiseerd in mode en business

Kering slaat de handen ineen met het London College of Fashion. Samen lanceren zij de eerste digitale cursus op het gebied van duurzame luxe mode, zo maken de instellingen bekend in een persbericht.

C&A lanceert een nieuwe campagne om meer aandacht te vestigen op duurzaam geproduceerde mode. Onderdeel van de #WearTheChange-campagne is onder meer een duurzame collectie voor de hele familie. C