Grondstoffen zijn steeds moeilijker verkrijgbaar, natuurlijke vezels zoals katoen zijn erg arbeidsintensief en vezels op petroleum-basis zoals acryl, polyester, nylon en spandex zijn niet echt milieu

Berlijn - Arket is het nieuwe duurzame modelabel van de H&M-familie. Sinds de oprichting in 2017 heeft het merk een internationaal winkelnetwerk opgebouwd. Arket opende op 25 augustus 2017 de deu

Gant AB, het van oorsprong Zweeds-Amerikaanse mode- en lifestylemerk, introduceert een kledinglijn die thuis in de machine kan worden gewassen. Dit kondigt Gant aan in een persbericht. Volgens de ret

Opkomende ontwerpers worden tijdens de klim naar de top allerlei hindernissen tegen: het verwerven van naamsbekendheid, de verbinding met de klant en dan is er ook nog de aandacht omtrent duurzaamhei

Het modelandschap is een vegan tassenmerk rijker. Osier, een Amsterdams tassenlabel dat het gat wilt dichten tussen duurzame middensegments- en luxemerken, werd afgelopen vrijdag in The Impact Shop,

Circulaire mode, innovatie en duurzaamheid, daar draait het nieuwe museum van Fashion For Good om. De organisatie opent in oktober een ‘innovatief en technologische gedreven museum’ in de

Het eerste paar gympen van de plantaardige productlijn van Reebok is hier. De Cotton + Sneakers gympen, vervaardigd van mais en biologisch katoen. Volgens het merk is het het eerste paar schoenen dat

De natuur en het milieu zijn de afgelopen jaren voor veel consumenten een belangrijke rol gaan spelen, zo stelt Jan Agelink, trendforecaster en eigenaar van trendforecastingbureau Buro Jantrendman i

De modeindustrie heeft duurzame oplossingen nodig om de vele problemen met betrekking tot milieuschade, mensenrechten en de overgang naar circulaire bedrijfsmodellen aan te pakken. Hier komt het Fash

Dat duurzame en eerlijke werkwijzen beter zijn voor mens en milieu weten we allemaal - maar, zo blijkt uit een nieuw rapport; ook bedrijven zelf zijn gebaat bij duurzaamheid. In het afgelopen jaar he

De Belgische ontwerpster Saskia Aelen lanceerde begin 2018 het duurzame lederwarenlabel Ms. Bay. Het leer dat ze gebruikt komt echter niet van een zoogdier maar van... de zalm. Ms. Bay founder Sas

Aangemoedigd door het Fashion Revolution-initiatief #WhoMadeMyClothes, dat consumenten oproept transparantie te eisen over hoe hun kleding is gemaakt, introduceert Asket ‘een volledig traceerb

De H&M Group streeft ernaar een katalysator te zijn voor duurzame verandering in de modeindustrie, en daarom heeft het Zweedse modebedrijf een aantal doelstellingen bedacht waar het zelf aan moet

De modeindustrie is één van ‘s werelds grootste en meest creatieve sectoren - maar de keerzijde is dat het ook één van de meest vervuilende industrieën is die v

Sommige feiten zijn gewoon moeilijk te doorgronden. Denk aan beelden van vluchtelingen die aanspoelen op stranden en het aanzien van het instorten van de Twin Towers in New York. Als het gaat om de o

Millenials blijken minder bewust en duurzaam als altijd wordt aangenomen. Althans, dat blijkt uit onderzoek van het LIM College, een onderwijsinstituut in New York gespecialiseerd in mode en business

Kering slaat de handen ineen met het London College of Fashion. Samen lanceren zij de eerste digitale cursus op het gebied van duurzame luxe mode, zo maken de instellingen bekend in een persbericht.

C&A lanceert een nieuwe campagne om meer aandacht te vestigen op duurzaam geproduceerde mode. Onderdeel van de #WearTheChange-campagne is onder meer een duurzame collectie voor de hele familie. C

Woensdagavond was het zover: aan de Amsterdamse Looiersgracht vond de Nederlandse presentatie plaats van ‘Viktor&Rolf for Zalando RE:CYCLE’. De zeventien-delige capsule collectie, opg

De Zweedse retailgigant H&M lanceert een nieuwe collectie van duurzame activewear voor vrouwen. Alle kledingstukken hebben een stofsamenstelling van gerecycled polyester en elastaan. De collectie

Geschreven door Hyun Yeu. Yeu heeft de afgelopen zes jaar als hoofddesigner voor Gsus gewerkt. Daarvoor had hij zijn eigen label Ado Les Scents. Twee keer per jaar is Kingpins de place to be voor

Het probleem van kledingafval in de modeindustrie kreeg vorige week de aandacht van het publiek, toen grote modebedrijven H&M en Bestseller werden beschuldigd van het verbranden van tonnen aan on

Hoewel een groeiend aantal internationale merken een omschakeling heeft gemaakt van normaal naar duurzaam katoen, schiet de algehele vooruitgang van de ‘grote merken’ nog steeds tekort vo

Kleding is tegenwoordig goedkoper en toegankelijker dan ooit, en daar heeft Greenpeace regelmatig iets op aan te merken. Met regelmaat schrijft de milieuorganisatie over de schadelijke praktijken die

Guess heeft goede eerste stappen gezet om haar impact op het milieu te beheersen. Dat blijkt uit het tweede duurzaamheidsrapport dat het Amerikaanse merk donderdag vrijgaf. Zo is de waterverspilling

Zo’n 2,5 procent van het akkerland op de wereld is beplant met katoen, dat op zijn beurt ongeveer 25 procent van de wereldwijde hoeveelheid pesticiden verbruikt. Dit is een feit dat ons niet on

De markt voor duurzame textielvezels als biologisch katoen groeit in de komende jaren tot aan 2025 naar zo’n 93 miljard dollar (79 miljard euro). Dat komt neer op een jaarlijkse stijging van 12

Het Belgische merk Stanley/Stella heeft de eerste winkel geopend in Antwerpen. Het duurzame label heeft zijn intrek genomen een pand tegenover Graanmarkt 13 en het hoofdkantoor van Essentiel. Stan

De Nederlandse merken Mud Jeans en Suitsupply hebben zich samen met nog 62 internationale modebedrijven gecommiteerd te werken aan een circulair opererende modebranche. Dat blijkt uit de lijst met to

Circulaire mode komt steeds vaker terug als een van de uitdagingen voor de modesector van morgen. Maar waar hebben we het dan juist over? FashionUnited zocht naar een antwoord tijdens het Circular F