De Nederlandse luxemarkt groeit ieder jaar gestaag en zal in 2021 de 3 miljard euro passeren. Dat blijkt uit een prognose van Altagamma, het Italiaanse samenwerkingsverband van verschillende luxemerk

Londen - Koopgedrag is anno nu onlosmakelijk verbonden met een hoger doel. Merken waarvan de strategie is gevormd rond de aanname dat het kunnen bezitten van exclusieve mode of luxegoederen genoeg is

De groei van de internationale luxesector zal van 8 procent in 2018 vertragen naar 6 procent in 2019. Dat voorspelt de internationale bank HSBC. Dit is echter niet per se slecht nieuws. De bank noemt

Londen - Er is een verandering gaande op het vlak van luxe. Waar materiële goederen eerst nog golden als het hoogst haalbare, worden ervaringen beschouwd als het nieuwe luxe. Euromonitor voerde

Steve Jobs was een tech-genie, veel met mode had hij niet. Facebook-baas Mark Zuckerberg is in zijn voetsporen getreden. Zijn dagelijks uniform bestaat uit een eenvoudig grijs T-shirt, elke dag, jar

Luxebedrijven uit Frankrijk en Italië hebben opnieuw de overhand in Deloitte’s Top 100 jaaroverzicht van bedrijven in luxegoederen. Het meest recente rapport betreft de luxegoederensector

Hoewel de recente stemming van Groot-Brittannië om uit de Europese Unie te stappen lang niet voor iedereen de gewenste effecten heeft, pakt deze voor Britse luxemerken als Burberry, Jimmy Choo e

De Europese markt voor luxeproducten zal de komende jaren gestaag groeien. Onderzoeksbureau Bernstein Research verwacht dat de verkoop vanproducten uit het hoge segment in 2015 met 5 procent zal gro