Wie ooit naar een trendseminar is geweest, of überhaupt een seminar van enige soort, weet dat veel informatie wordt gedeeld tijdens dit soort evenementen. Dit was ook het geval tijdens de trendd

Virtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht w

“Ik wil graag een voorspelling doen”, zei Yoox Net-a-Porter CEO Federico Marchetti dinsdag tijdens the World Retail Congress. “Vandaag de dag zijn er labels zoals ‘British m

Rotterdam - Bontjassen gemaakt van hennep, tassen van bananenschillen en schoenzolen van kauwgom. Het zijn enkele van de nieuwste innovaties die afgelopen week werden gepresenteerd bij MaterialDistri

De afgelopen twintig jaar is er zoveel veranderd in retail dat een voorspelling voor de komende twee decennia bijna onmogelijk lijkt, maar dat is precies wat Euromonitor doet in zijn nieuwe rapport o

Onze kleding wordt geïnfiltreerd door elektronica en dat creëert compleet nieuwe toepassingsscenario’s. Of het nu gaat om sport, werk of het dagelijks leven - er zijn tal van ideë

New York - 2019 is het jaar waarin retail verandert als je het TheCurrent Global vraagt. “De consument heeft een sterke behoefte aan de evolutie van retail, en hij wil dat retailers hem dit gev

Het bedrijf Foldimate heeft tijdens techbeurs CES een werkend protype laten zien van zijn robot die kledingstukken kan opvouwen. Dat meldt Bright, de techsite van RTL, die op de beurs in Las Vegas a

Technologische ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op en ook retailers ontsnappen niet aan de veranderende wereld. Het gebruik van kunstmatige intelligentie wordt langzaam in webwinkels geïn

Auteursrechten en merken zijn, zoals eerder gezegd, in de praktijk veruit de meest gebruikte rechten in de modesector. Mensen uit de sector zijn dus veelal goed vertrouwd met deze intellectuele eigen

Lissabon - "Over tien jaar staan er robots in onze winkels. Wat ze daar precies doen, hoe ze worden ingezet, dat weet ik nog niet, maar dat ze zullen er zijn weet ik zeker." Dat zei Daniel Grieder, C

Technologie is de mode industrie snel aan het veranderen en bedrijven die zich niet aanpassen zullen waarschijnlijk verdwijnen. Dit is de belangrijkste boodschap van de 34ste editie van de World Fash

Antwerpen - Wie technologie zegt, zegt voortaan ook Antwerpen. Want afgelopen weekend vond voor de allereerste keer SuperNova plaats, het festival van de toekomst rond de technologie van morgen. Ook

De modewereld is een industrie die floreert door de toekomst te voorspellen. Het is zeldzaam dat de modewereld kijkt naar de verre toekomst, mede omdat mode vaak draait om enkele seizoenen verder. A

Telkens als je denkt dat het in deze tijd niet digitaler of technologischer kan worden, komt er een nieuwe app, iPhone of e-commerce concept op de markt. Er zijn maar weinig dingen die hedendaags kun

Bedrijven die technologie met succes toepassen, winnen marktaandeel en kunnen hun marges vergroten ten koste van bedrijven die dat niet doen. Dat stelt ABN Amro. De bank publiceerde het rapport &lsqu

De onaangename geur van gedragen kleding zal binnenkort tot het verleden behoren. Nieuwe technologie stelt fabrikanten in staat om prettige luchtjes in te weven in stoffen. Met de zogenaamde Sensory

Spijkerbroeken die de drager beschermen tegen de straling van zijn mobiele telefoon. Ski-jacks die absoluut waterdicht zijn, maar dankzij de toepassing van geavanceerde technologie ook goed ventilere