Hoe ziet de retail er in 2030 uit? Dat is de vraag die in veel onderzoeken wordt gesteld, maar hoe zien consumenten winkels en e-commerce eigenlijk? ‘City of 2030’ van Cite Research duikt

Candiani Denim, denim producent, heeft een eigen winkel geopend, zo meldt het bedrijf in een persbericht. De winkel is gevestigd aan de Piazza Mentana in Milaan. Het Italiaanse Candiani produceert on

De afgelopen weken kwamen meerdere retail- en modemerken in het nieuws door hun – dreigende - faillissementen. En daarmee ook de retailexperts met hun analyses. Hét buzzwoord dat hierin

De horeca is tegenwoordig de grootste concurrent van de winkel, als je bekijkt waar de moderne consument -de consumens- zijn tijd, geld en aandacht aan besteedt. Volgens het CBS behaalde de horeca in

Het aantal bedrijven dat zich in maart 2019 failliet verklaarde, is volgens het CBS toegenomen. Het gaat om 23 faillietverklaringen meer dan de maand ervoor. In januari en februari nam het aantal fai

München - In deze tijd van digitalisering is voor fysieke winkels een nieuwe rol weggelegd: winkelervaring wordt de kern van hun raison d'être. Wat betekent dit voor de inrichting van wink

Fabienne Chapot heeft uitgebreid in Nederland. Het merk opende in Haarlem en Maastricht de deuren, de tweede en derde winkel in Nederland. Afgelopen jaar opende het al de eerste winkel over de grens

De afgelopen twintig jaar is er zoveel veranderd in retail dat een voorspelling voor de komende twee decennia bijna onmogelijk lijkt, maar dat is precies wat Euromonitor doet in zijn nieuwe rapport o

Als het aan de N-VA ligt, dan wordt de wet die de openingsdagen en tijden van winkels bepaald aangepast, zo blijkt uit de website van de partij. Kamerleden Valerie van Peel en Werner Janssen hebben e

New York - 2019 is het jaar waarin retail verandert als je het TheCurrent Global vraagt. “De consument heeft een sterke behoefte aan de evolutie van retail, en hij wil dat retailers hem dit gev

Het zal je vast niet zijn ontgaan dat in het huidige winkellandschap een drastische verandering gaande is. Deze raakt niet alleen de retail, maar de gehele consumentenindustrie – horeca, transp

Voor ondernemers binnen de mode-en retailwereld is het een terugkerend topic: storytelling. Want hoe profileert een merk of winkel zich op een manier die past bij de identiteit? Hoe wordt diezelfde i

Farfetch staat al een tijd op de radar in de modewereld, maar het platform is niet direct mijn eerste keus om te winkelen. Wat mij vooral tegenhield? De prijsverschillen van retailers en markten. Een

Volgens online medium Quart zijn er steeds meer merken die de 'un-store' omarmen, wat inhoudt dat op de retaillocatie geen voorraad van producten wordt aangehouden. Deze winkels distantiëren zic

De film geeft je een doorkijkje naar het leven van consument Lisa in 2030. Gebaseerd op het rapport 'Retail richting 2030: Retail Rules', uitgevoerd door adviesbureau Q&A in opdracht van INretai

Volgens een nieuw rapport van onderzoeksbureau CBRE stijgen de huurprijzen van top retaillocaties in Europa als enige regio ter wereld. In de andere regio’s die zijn onderzocht, zoals geheel Am

Tien Nederlandse en Belgische bedrijven hebben gezamenlijk de Expertgroep RFID in Fashion in de Benelux opgericht. De groep is in het leven geroepen om kennis en ervaring te delen over RFID (Radio Fr

Online grootheid Amazon is benoemd tot het ‘meest innovatieve’ bedrijf in de 10e editie van Fast Company’s World Most Innovative Companies ranglijst. De e-tailer verdient deze plek

Pokémon Go beheerst niet alleen het digitale leven, maar ook het echte leven. Door het augmented reality spel worden spelers gedwongen de wijde wereld in te trekken op zoek naar de Poké

Retailers die hun online business nog moeten stroomlijnen om hun offline merk genoeg te reflecteren moeten snel beginnen aan het 'toekomstproof' maken van hun bedrijf. Inmiddels is 20 tot 25 procent

Minderheden in de Verenigde Staten verdienen in de detailhandel een stuk minder dan hun blanke collega’s. Ook groeien ze minder vaak door naar andere functies. Dat blijkt uit een Amerikaanse st

Bedrijven die technologie met succes toepassen, winnen marktaandeel en kunnen hun marges vergroten ten koste van bedrijven die dat niet doen. Dat stelt ABN Amro. De bank publiceerde het rapport &lsqu

De concurrentiedruk onder de multibrand fashion retailers is hoog. Uit onderzoek van onderzoeksbureau Kega blijkt dat de consument kritisch is op de landelijke multibrand fashion retailer. Hoe kan e

Internationale retailers beoordelen België als eenaantrekkelijk land om nieuwe filialen te openen. Uit een enquête van vastgoedmakelaar CBRE onder 220 bedrijven in de sector blijkt 23 proc

Adviesbureau Retail Management Center (RMC) en kennisbank Profnews hebben hun krachten gebundeld. Hun site RetailActueel.com geeftbezoekers, behalve toegang tot eigen nieuws, toegang tot de Retail Da

Meer dat vijftien retailketens in Groot- Brittannië zullen naar verwachting voor half januari 2009 failliet gaan. Duizenden werknemersverliezen hun baan. Dat meldt de Britse krant de Sunday Time

Uniciteit is in de mode. Retailers die consumenten willen trekken, moeten dan ook met iets bijzonders komen. Dat vraagt om meer inzet dan alleen het bijeen zoeken van een leuke verzameling merken. Op

Juweliersketen Lucardi komt in andere handen. Retail Network verkoopt de keten aan Klockgrossisten i Norden in Zweden. Het gaat om 79 winkels en de logistieke werkzaamheden die Lucardi verzorgt voor

"Value retailers" zijn in opkomst in de Britse markt. Door de vertraagde economie doen ketens als TK Maxx, Primark en Matalan het erg goed, waardoor duurdere ketens als Marks & Spencer het zwaar

Miljardair en Arcadia Group eigenaar Philip Green voorziet geen significante groei voor de retailer op de korte termijn. Green was kort geleden in Londen alwaar hij zijn strategie voorlegde voor het