TopVintage, de online retro webshop, heeft een fysieke locatie geopend. Het bedrijf, naar eigen zeggen de grootste online retro webshop in Europa, heeft een winkel geopend bij het kantoorpand aan de

London - Wholesale (groothandel) wordt zowel ouderwets, dood, herrezen als ook nodig genoemd. Voor mode startups is een solide verkoopstrategie vanaf dag één cruciaal voor het bouwen va

Belgische modemerk Gigue introduceert een nieuw winkelconcept. De nieuwe winkel in Nieuwpoort heeft de primeur, zo meldt het merk in een persbericht. Gigue zet met het nieuwe concept verder in op bel

The North Face introduceert een nieuw winkelconcept. New York had de primeur en luidt de nieuwe retailstrategie wereldwijd in, zo meldt het bedrijf in een persbericht. “De nieuwe retail omgevin

Antwerpen - Het Antwerpse winkelcentrum spreidt zich verder uit dan de commerciële Meir. Op enkele minuten stappen, ligt de gezellige wijk Sint-Jorispoort. Aanvankelijk een plek met befaamde bu

Interactieve schermen, kassa’s zonder personeel, augmented reality; allemaal dingen waar retailers gebruik van kunnen maken. Dat de mogelijkheid er is, betekent niet altijd dat deze tools ook w

French Connection heeft in Londen een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. De winkel, genaamd ‘French Connection Studios’, is onderdeel van de strategie om French Connection neer te z

We weten het allemaal: de retail en zelfs de e-tail is in rap tempo aan het veranderen. Elk bedrijf zet haar beste beentje voor om zich te kunnen weren in het veranderende landschap en dat levert int

Achteraf betalen; het is een betaaloptie waar online al veel gebruik gemaakt van wordt. Maar in winkels? Dat is een nieuwe ontwikkeling in het retaillandschap. Klarna maakt het nu mogelijk voor klant

Londen - ‘Experiential retailing’, ofwel ervaringsgerichte retail, is een term die marketeers gebruiken wanneer bedrijven speciale in-store ervaringen creëren om het winkelend publie

Wie ooit naar een trendseminar is geweest, of überhaupt een seminar van enige soort, weet dat veel informatie wordt gedeeld tijdens dit soort evenementen. Dit was ook het geval tijdens de trendd

Virtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht w

Expansie is wat de klok slaat bij Hunkemöller. De lingerieketen heeft de eerste Chinese winkel geopend, zo meldt het merk in een persbericht, maar daar blijft het niet bij. De komende jaren staa

Het internationale (in)koopgedrag van consumenten en retailers kan Europese merkfabrikanten tot 20 procent omzetverlies kosten. Dat is een van de bevindingen uit een onderzoek van strategisch adviesb

Je hoort het steeds vaker: een winkel die een hele community van fans achter zich heeft verzameld. Winkels zijn niet alleen meer een transactie plek, maar draaien steeds meer om ‘experience&rsq

Hoe ziet de retail er in 2030 uit? Dat is de vraag die in veel onderzoeken wordt gesteld, maar hoe zien consumenten winkels en e-commerce eigenlijk? ‘City of 2030’ van Cite Research duikt

Candiani Denim, denim producent, heeft een eigen winkel geopend, zo meldt het bedrijf in een persbericht. De winkel is gevestigd aan de Piazza Mentana in Milaan. Het Italiaanse Candiani produceert on

De afgelopen weken kwamen meerdere retail- en modemerken in het nieuws door hun – dreigende - faillissementen. En daarmee ook de retailexperts met hun analyses. Hét buzzwoord dat hierin

De horeca is tegenwoordig de grootste concurrent van de winkel, als je bekijkt waar de moderne consument -de consumens- zijn tijd, geld en aandacht aan besteedt. Volgens het CBS behaalde de horeca in

Het aantal bedrijven dat zich in maart 2019 failliet verklaarde, is volgens het CBS toegenomen. Het gaat om 23 faillietverklaringen meer dan de maand ervoor. In januari en februari nam het aantal fai

München - In deze tijd van digitalisering is voor fysieke winkels een nieuwe rol weggelegd: winkelervaring wordt de kern van hun raison d'être. Wat betekent dit voor de inrichting van wink

Fabienne Chapot heeft uitgebreid in Nederland. Het merk opende in Haarlem en Maastricht de deuren, de tweede en derde winkel in Nederland. Afgelopen jaar opende het al de eerste winkel over de grens

De afgelopen twintig jaar is er zoveel veranderd in retail dat een voorspelling voor de komende twee decennia bijna onmogelijk lijkt, maar dat is precies wat Euromonitor doet in zijn nieuwe rapport o

Als het aan de N-VA ligt, dan wordt de wet die de openingsdagen en tijden van winkels bepaald aangepast, zo blijkt uit de website van de partij. Kamerleden Valerie van Peel en Werner Janssen hebben e

New York - 2019 is het jaar waarin retail verandert als je het TheCurrent Global vraagt. “De consument heeft een sterke behoefte aan de evolutie van retail, en hij wil dat retailers hem dit gev

Het zal je vast niet zijn ontgaan dat in het huidige winkellandschap een drastische verandering gaande is. Deze raakt niet alleen de retail, maar de gehele consumentenindustrie – horeca, transp

Voor ondernemers binnen de mode-en retailwereld is het een terugkerend topic: storytelling. Want hoe profileert een merk of winkel zich op een manier die past bij de identiteit? Hoe wordt diezelfde i

Farfetch staat al een tijd op de radar in de modewereld, maar het platform is niet direct mijn eerste keus om te winkelen. Wat mij vooral tegenhield? De prijsverschillen van retailers en markten. Een

Volgens online medium Quart zijn er steeds meer merken die de 'un-store' omarmen, wat inhoudt dat op de retaillocatie geen voorraad van producten wordt aangehouden. Deze winkels distantiëren zic

De film geeft je een doorkijkje naar het leven van consument Lisa in 2030. Gebaseerd op het rapport 'Retail richting 2030: Retail Rules', uitgevoerd door adviesbureau Q&A in opdracht van INretai